Etichete

, , , , ,


Hello my dears,

Tocmai ce m-am întors din concediu și am hotărât să vă împărtășesc câteva impresii. Normal că totul a trecut repede, dar a fost foarte frumos. Anul acesta mi-am petrecut concediul în Grecia, pe insula Creta. În jurul orei 13, am plecat din Timișoara către Heraklion, capitala Cretei, de acolo am fost preluați de cei de la agenție și într-un final am ajuns la Hotelul Sergios unde am fost cazați. Fiind prima zi, puțin obosiți de pe drum, am hotărât să ne plimbăm să vedem împrejurimile și să facem o baie scurtă.

Următoarea zi am petrecut-o la plajă planificând ceea ce urmează să facem în acest sejur.

Program:

– Miercuri: Cazare și acomodare;

– Joi: Plajă și seara pe terasă la un cocktail;

– Vineri: Vizita în Santorini (voi vorbi despre această experiență într-un articol viitor);

– Sâmbătă: Închiererea mașinii și vizitarea plajelor de pe Insula Creta;

– Duminică: Vizitarea plajelor din jurul insulei;

– Luni: Relaxare la plajă și shopping;

– Marți: Relaxare la hotel, plajă și vizitarea orașului, ultimele pregătiri;

– Miercuri: Pregătirea bagajelor și drumul spre aeroport -> Timișoara.

În acest articol mă voi axa pe plajele vizitate și costurile aferente celor 2 zile.

Închirierea mașinii se face foarte ușor iar prețurile sunt rezonabile. Noi am închiriat o mașina pentru 2 zile. De oriunde închiriezi mașina, în prețul achitat ai inclusă și asigurarea mașinii. Trebuie să știți că toți agenții specifică faptul că nu ai voie să mergi cu ea decât pe asfalt. Singurul lucru care mai trebuie să-l faci este să bagi benzină și să o iei din loc.

Am reușit să vizităm destul de mult, în 2 zile am parcurs 700 de km.

Model mașină: Seat Ibiza;

Cost închiriere: 70 euro;

Benzină: 130 euro/ 700km/ 2 zile;

Cheltuieli mâncare: 60 euro la restaurant/ 2 persoane;

Cheltuieli extra: maxim 40 euro pentru cafea/ băuturi și ronțăieli pentru drum/ 2 persoane.

Reușești să vezi locurile care dorești doar dacă ai un traseu bine plănuit. Noi am plecat de acasă cu lista plajelor pe care dorim să le vedem și o hartă a insulei, desigur am reușit să vedem doar jumătate din ceea ce ne-am propus, fiind destul de obositor să conduci atât de mult. Experiența a fost uimitoare, m-a încântat. Pentru a putea vizita jumătate de insulă, cu toate plajele importante, ai nevoie să închiriezi o mașină pentru 3 zile.

Mai jos vă voi redacta traseul nostru pe zile și poze de la plajele pe care am reușit să le vizităm. Pozele vor spune mai mult decât cuvintele scrise de mine.

Ziua 1:

  1. Aminisos Beach – este prima plajă vizitată fiind foarte aproape de noi, la doar 20 de minute de mers către Heraklion. Este o plajă cu nisip foarte fin, se pot observa avioanele care aterizează pe aeroportul din Heraklion și se poate observa și insula lui Dia, care a reprezentat un important sit religios Minoican.IMG_5511
  2. Bali Beach – pentru mine această plajă a fost vis, atâta verdeață în jur, stânci, apă clară, soare și umbră, tot ceea ce îți dorești. Aproape de stânci unii pescuiesc, iar dacă ai ochelari de scufundări, poți admira pești de diferite culori și dimensiuni.IMG_5521
  3. Stavros Beach – o altă plajă care îți fură privirea, apa calmă și clară, plaja curată și destul de mică și retrasă, restaurante cu mâncare delicioasă.IMG_5542
  4. Agia Marina – o plajă cu nisip galben, am ajuns după ora 17.00 pe această plajă, când soarele reflecta foarte frumos asupra ei.IMG_5611

Elafonissi Beach – după cum foarte multă lume o știe, plaja cu nisip roz, plaja unde pe vremuri trebuia să treci prin apă cu lucrurile în cap pentru a ajunge pe minunata insulă unde se poate observa nisipul roz. Am ajuns la apus, am avut parte de un cer rozaliu, lumina soareluri reflecta niște culori superbe pe stâncile din spatele nostru. Apa era foarte clară, nisipul era uimitor de frumos. Rozul nu era unul puternic, dar în reflexiile soarelui era ceea ce te așteptai să vezi.IMG_5612Dacă în prima zi am mers către Heraklion – Rethymno – Chania – Elafonissi. În următoarea zi, am trecut pe partea cealaltă a insulei. Niște priveliști și înălțimi minunate pe tot parcursul drumului, valabil pentru cei care iubesc înălțimile.                                                                                   

Ziua 2:

  1. Matala Beach – una dintre cele mai frumoase plaje, am avut norocul să prindem și un festival pe plajă. Stânca are fel și fel de “grote” naturale prin care te poți plimba. Este și un loc de unde, cine dorește poate sării în apă de pe stancă. Valurile au fost destul de mari, apa clară și mulți peștișori. Trebuie avut grijă, deoarece în apă mai sunt și stânci, care le puteți observa cu ușurință.IMG_5875
  2. Kali Limenes – o plajă extrem de liniștită, când am vizitat-o noi, erau maxim 10 persoane. Este cu pietricele și apa este destul de adâncă de la început. Pietricelele pentru mine au fost considerate masaj, cu siguranță alții nu le-ar considera la fel. Se văd 2 stânci în larg, apa este clară iar peștișorii abia așteaptă să îi vezi.IMG_5876

Drumul până la Kali Limenes a fost unul forestier și puțin cam neamenajat, era pregătit probabil pentru asfaltare. A fost un drum cât se poate de frumos, fiind prin vârful munților, ne-a oferit priveliști minunate.

După ce am vizitat cele 2 plaje, am luat-o înapoi spre hotel, fiind un drum destul de lung.

A fost o experiență minunată, alături de persoanele dragi. O vacanță pe gustul meu.

O să revin cu experiența din Santorini. Pentru cazare pe Insula Creta recomand zona Chania si orasul Rethymno, sunt minunate.

Sper că vă sunt de ajutor informațiile de mai sus în cazul în care doriți să vă petreceți vacanța în Creta și nu doriți să stați doar la plajă.

Vă îmbrățișez cu drag,

** Claudia

